baner blog odszkodowania po wypadku

Wypadek przy pracy – jak dochodzić swoich praw? – część I

Wypadek przy pracy – jak dochodzić swoich praw? – część I

0 Comments

Rozległość pojęcia „wypadek”.

Wypadek przy pracy jest nagłym zdarzeniem wywołanym przyczyną zewnętrzną, powodującym uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z wykonywaną pracą, wykonywaniem poleceń przełożonych, wykonywaniem pracy na rzecz pracodawcy nawet bez polecenia przełożonego, a także w czasie gdy pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy, a miejscem wykonywania pracy.

Na równi z wypadkiem przy pracy, w zakresie uprawnienia do świadczeń określonych w ustawie wypadkowej, traktuje się wypadek, któremu pracownik uległ w czasie podróży służbowej i delegacji. Wypadek przy pracy ma miejsce także wtedy, gdy uszkodzenie to jest bardzo nieznaczne.

Należy również wspomnieć, iż w przypadku wypadku w drodze do pracy i z pracy Ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych przewiduje innego rodzaju postępowanie niż opisane w dalszej części artykułu. Podstawą w takim wypadku jest wypełniona przez pracodawcę „karta wypadku w drodze do pracy lub z pracy”. Wypadek taki należy niezwłocznie zgłosić pracodawcy.

0

About KDRO.pl

Może Cie również zainteresować:

Zostaw komentarz

Twój adress email nie będzie upubliczniony. Wymagane pola są zaznaczone *