wypadek w autobusie - kiedy należy się odszkodowanie

Kierowca autokaru odpowiada za pasażerów

Do Kancelarii KDRO trafiło młode małżeństwo, które podróżowało autokarem z Wrocławia do Frankfurtu. Podczas podróży kierowca autokaru  zjechał na niewłaściwy pas ruchu i uderzył w nadjeżdżający samochód osobowy. Małżeństwo chciało uzyskać wysokie odszkodowanie i zadośćuczynienie za wypadek w autobusie.

Zgodnie z prawem przewozowym w tym konkretnym przypadku przewoźnik autokaru odpowiada za  uszczerbek na zdrowiu i mieniu pasażerów autokaru.

Ogólny termin przedawnienia roszczeń wynosi 3 lata, natomiast zgłoszenie roszczeń przerywa  bieg przedawnienia i od  momentu zgłoszenia szkody mamy 3 lata na dochodzenie rekompensaty na drodze polubownej  i sądowej.

Na miejscu zdarzenia była straż pożarna, policja i pogotowie. Nasi klienci zostali przewiezieni do Szpitala we Frankfurcie, gdzie spędzili 7 dni. Przyjęci w trybie ostrodyżurowym  przeszli szereg badań oraz poddani zostali dwóm zabiegom operacyjnym

Kancelaria KDRO.pl  zwróciła się o odszkodowanie do ubezpieczyciela firmy przewozowej.

Ubezpieczyciel zażądał okazania ważnego biletu twierdząc, że jest on dowodem na zawarcie umowy pomiędzy przewoźnikiem, a pasażerem, który gwarantuje mu  bezpieczny dojazd do celu.

Pamiętajmy jednak o tym, iż wsiadając do autokaru, nawet bez biletu i rozpoczynając podróż  zawieramy umowę z przewoźnikiem, który przez cały czas podróży jest za nas odpowiedzialny.Wystarczy notatka policyjna ze zdarzenia oraz świadkowie, którzy jechali tym samym autokarem, aby udowodnić  swoją obecność w autokarze.

Kancelaria KDRO.pl  zebrała całość dokumentacji z leczenia szpitalnego we Frankfurcie naszych klientów oraz całość dokumentacji medycznej wraz z rachunkami za leczenie, rehabilitację, przejazdy oraz lekarstwa zakupione w kraju. Ponadto wystąpiliśmy o zwrot kosztów zniszczonego bagażu; w tym drogiego komputera, aparatu fotograficznego oraz telefonów komórkowych.

Kancelaria KDRO uzyskała dla naszych klientów bardzo wysokie zadośćuczynienie i odszkodowanie za wypadek autokarowy.

Nasi klienci otrzymali również zwrot poniesionych  kosztów leczenia, dojazdów, zakupu lekarstw, opieki osób trzecich oraz zwrot  kosztów zniszczonego bagażu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzy + dwanaście =